Емпатия чрез изображения

Как пандемията промени визуалния ни език?

Мария Савова, GETTY Images

Живеем в необикновени времена и всички по света преживяваме една и съща история. Тогава, когато не можем да общуваме пълноценно, визуалното съдържание е по-важно отвсякога – да комуникираме, да се информираме, да провокираме съпричастност, да добавяме елемент от реалното във виртуалното и най-важното, в крайна сметка, да си помогнем в преодоляването на събитията. Репортажните фотографи на Getty Images работят на фронтовата линия в кризата с Covid-19 и документират усилията на специалистите, човешките съдби, обществените реакции и промяната около нас. Благодарение на техния труд съпреживяваме всичко случващо се по света.

Творческите ни екипи и фотографи бързо се справят с предизвикателството и за малко повече от месец нашите ексклузивни сътрудници генерираха впечатляващ обем ново съдържание (снимки, илюстрации и видео),  което отразява променящия се свят и отговаря на търсенето на клиентите. На фокус са автентичност и емоционалност, които точно в този момент правят така, че разликата в естетиката между репортажна и творческа фотография се тушира. Getty Images работи с над 300 000 фотографи и оператори – една професионална мрежа, която продължава да снима въпреки ограниченията.

Анализирайки данни от милиони ключови думи, зададени на сайта ни всеки ден и поставяйки това в контекстa на случващото се, най-търсени теми и концепции са: коронавирус/Covid-19, извънредно положение, социално/физическо дистанциране, изглаждането на кривата, работа и обучение от вкъщи. Разглеждаме проблема всеобхватно – от научната гледна точка до миенето на ръцете. Но има тенденция и други теми също да са във възход – от йога практики до доставка на храна вкъщи, през това как се чувстваме, как да сме сплотени, да се грижим за себе си и близките си в новата реалност.

Home, sweet home

Една от най-големите истории, които тази криза създаде, е опитът да работим и учим от вкъщи и ние смятаме, че това трябва да бъде представено по един нов и по-реалистичен начин. Как споделяме дома си с колегите, съучениците и учителите през екрана на Zoom, докато семействата и домашните ни любимци са около нас. Целта е да бъдат представени различни видове семейни структури и новия график, по който работим, защото традиционното работно време се разля в целия 24-часов диапазон.

Когато прекарваме толкова време у дома, фотографите на Getty Images ни показват промяната в нас и в семейната среда. От DIY проектите, през домашните задължения, новите ритуали и правила. Всичко това изглежда по различен начин за самотния родител, за фамилията, която трябва да споделя къщата или за човек, който живее сам.

Животът навън

Достъпът ни навън е ограничен и ние трябва да отразим този рядък и трогателен момент, когато всичко познато изглежда различно и се свързваме отново с природата. Как показваме това чрез фотографията, независимо дали става въпрос за градинарство, разходка на кучетата, соловото бягане, разходки в парка или приключението, наречено пазаруване. Как изглежда това днес? Едно от предизвикателствата пред нашите колекции е да визуализира едновременно този вид сплотеност и разделение.

Какво следва?

Тази година Getty Images отбелязва своята 25-годишнина и като визионер в индустрията през всички тези години компанията продължава да прави своите сигурни прогнози. Базирайки се на данните за търсени и свалени снимки от сайтовете на Getty Images и iStock и следвайки обобщенията на визуалните ни експерти и последните тенденции във фотографията, Getty Images създаде свое Visual GPS изследване. Чрез него се разбира по-добре какви видове визии резонират с потребителите ни и как да изберете правилните снимки и клипове.

Разгледайте някои от нашите курирани колекции със снимки и видео, които представляват всеобхватен поглед върху пандемията Covid-19.

A ако търсите алтернатива на настоящето, винаги може да се върнете в комфортното патинирано  сияние на миналото чрез архивните ни колекции.

Covid‑19 quarantine: Home, school, workers, serious in nature

Covid‑19 spread: Public transportation, crowd, conceptual connection, public spaces

Covid‑19 sport: Empty stadiums, cancellations

Covid‑19 financial markets: Wall Street, EU, problems, unemployment

Covid‑19 hygiene: Hand washing, lotion, cleaning objects

Covid‑19 prevention: Social distancing, masks, gloves

Covid‑19 healthcare: Ventilators, science renderings, healthcare, tests

Covid‑19 illustration: Illustrations on all topics related to corona (health, finance, etc)

Covid‑19 empty workspaces: Offices, restaurants, closed signs, empty classrooms, empty airports, empty highways, store shelves

Covid‑19 Creative Video: Wearing mask, washing hands, etc.

Covid‑19 CGI Video: CGI Coronavirus